كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

حبيبتي أشعر بالوحدة حينما انظر إلى عيناكِ فلا أجد فيها سوى آهات نفسي ولكن حينما أسمع دقات قلبك تصرخ باسمي فأشعر بأنني أملك عالم مليء بالمشاعر المتدفقة والتي إن استنشق قلبك عطرها لحلق في سماء الحب بين عشاق الهوى. جزاكم الله خيرا استاذ طالب الفردوس .. واوصانى دايما لو مش عجبنى شئ تكون اجابتى لا حول ولا قوة الا بالله .. والدى رحمة الله عليه كان متوسم فيه اكون طريقه للجنة ..

كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

الجميع ممن يريدون البدء بالعمل من الانترنت يبدأ بالبحث بشكل طبيعي عن الطرق و الاساليب التي تناسبه , و عندما يجد الأسلوب الذي سنتحدث عنه اليوم , يفكر فيه كثيراً . وكل هذا وأنا صامتة لا أتكلم وقمت لأحضر الطعام مع أمى وتركته جالسا مع أبى وقلبى يكاد يطير من الفرحة لرؤيته وقرب عودتى لبيتى …. قارب الأسبوع على نهايته وأشعر (قليلا) بأني أريد أن أرى “عمر”.. يدخل “عمر” مطأطأ الرأس ويسلم على حمى وحماة المستقبل و……. الخميس المنتظر قد حان وتوتري أصبح لا حدود له وإن كان مصحوبا (بلسعة سعادة)… حار جدا رغم أنه العصر والطريق مزدحم تماما كالأفكار فى رأسى تعصف …

كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

اخي عاشق الصداقه بحب اشكرك على هالتكريم الجميل و على هالكلمات الرائعه اللي فرحتني و اللي بعدها بتعطيني اكتر من حقي ….. أختنا الغاليه التى ابهرتنا بالكثير من مواضيعها المتعدده فى كل اقسام المنتدى .. والسبب الاول بعد ارادة المولى عز وجل ..

    كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

  • وجه الفتاه صار بلون الدم وهى تجيب …ااه ما انا عارفه …انا حضرت فرحك ..
  • عيناى فى الارض كي لا تفضحنى نظراتى واجبت ….
  • انا اللى اتشرفت بمعرفتك وصداقتك ..

خلاص السؤال ده أصبحت أهرب منه من الجميع وكأن الموضوع بيدى وأنا التى لا أريد !! اه لو كل الناس تكون فى حالها….. فى التاسعة صباحا جاءت الشغالة وكان ورانا انا وهى شغل كثير جدا .كنت أريد تغيير نظام البيت كله حتى يشعر عمر انه فى عالم جديد ولكن الموضوع ليس سهلا ولكن علشان عيون عمر كله يهون …. والله الكل سرحتن بيحاول انو يقدم شى فى هذا المنتدى والله بس فعلا شكر الى ادارة المنتدى وجميع الاعضاء وشكر خاص الى الاعضاء المميزين وعلى تعاونيهم . وان شاء الله يبقى فى المزيد والمزيد .

    كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

  • هنا نرى في الصليب سحق عقب نسل المرأة، في عملية سحق رأس الحية.
  • كانت الرعاية محتقرة في زمن المسيح، ولكن اتخاذه هذه الصفة يشجع فينا الرغبة للتأمل من جديد في تلك السجايا الرائعة، وما لها من تأثير في حياة رعيته التي اقتناها بدمه الكريم.
  • لا أقول إنه حب من أول نظرة، ولكن شيئا ما جعلني أشعر أني لن أتركها لأحد غيري.
  • وسواء كان هذا خيالاً أم حقيقة فإن علامة الصليب، في ذلك الوقت، سوف تكون مصدر رعب بالغ لأعداء الصليب.
  • وماما بتبص لي من بعيد نفسها تقتلني !!

ساره فاتنة هذه الليله ، كم أحب هذه البنت الجميلة الشقية التي دخلت حياتي فجأة بدون سابق إنذار فقلبتها رأساً على عقب .. جميل هذا التشبيه، لأن الحيوانات الأخرى تستطيع أن تمضي وحدها لتجد مرعاها، أما الغنم فلها صفة معروفة وهي السير خلف الراعي. فإذا أراد الانتقال بقطيعه من مكان لآخر، نادى بصوته المعروف فيتهيّأ القطيع كله ويتّجه نحوه، فيسير الراعي والخراف تتبعه كيفما اتّجه.

رد والدى بنبرة خطيرة …لا جهزيلنا احنا الغدا فوزى قام مشى … وقعتها مش فايته ام محمد تبعتلنا ست عيانه احنا ناقصيييين والله لاتصل اتخانق معاها .. بعد الغذاء دخل ابى للنوم وبقيت انا احاول بعثرة فوزى من افكارى لاركز ولو ساعة فى المزاكرة قبل وصول السيده الصينيه تلك .

ارجوكي ياساره أوعي تقوليها تاني ولا حتى وانتي زعلانه .. وان كان على الشبكه يا ستي أنا لو كانت دي فلوسي كنت جبت لك جواهر الدنيا كلها ورميتها تحت ايديكي ، ولا انى أشوف دموعك الغاليه دي تاني . كان ممكن يا عمر تنبهني قبل ما نشتري حاجه بالموقف ، وأنا عمري ما كنت حاحرجك واختار حاجه غاليه ابداً ، لكن لما الاقيك حتى مش بتتكلم ده فعلاً صعب عليا .. أنا طول عمري راسمه في خيالي صوره للرجل انه حنان واحتواء وقوة شخصيه ، أنا ممكن أتنازل عن أي ماديات لكن الصفات دي لا يمكن اقدر . بجد فوجئت بجمال ساره اليوم ، وجهها نضر ، وملامحها تنطق بالجاذبية ، والجمال رغم أنها لا تضع ماكياج والحمد لله ..

كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

بجد مش لاقية وقت حتى أسرح شعرى ومش عارفة لما ماما ح تسيبنى بعد السبوع حأعمل ايه فى شغل البيت والطبيخ والكوارث اللى ورايا ؟ والمشكلة انى بآخد وقت طويل جدا لحد ما أعرف الباشا بيعيط ليه ؟ بأكون غالبا فى الآخر أنا كمان بأعيط معاه !!! بس بصراحة المرة دى فيه نقوط كتير ليحيى … بس هو حبيبى برضه وبافتكر لما بأكون أنا زعلانة منه بيعمل ايه علشان يصالحنى ….يبقى انا ماأتعبش نفسى شوية علشان أصالح حبيب عمرى؟ امال أتعب نفسى علشان مين ؟ طيب أعمل ايه ؟ واخذت أفكر وانا ألعب على الكومبيوتر لقطع الوقت حتى يأتى عمر …. “ياه ما شاء الله” ، قالها عمر بتلقائية كبيرة وهو يسلم على ، جعلت إخوتي يبتسمون وأنا وجهي احمر من الخجل ، وفوجئت أن يمدحني هكذا أمام الجميع !! لكني كنت سعيدة جداً بهذه الجرأة أو التلقائية لا أدرى ! ومددت يدي أسلم عليه وأكيد لاحظ ارتعاش يدي وارتباكي ياااه ، فعلاً التليفون أرحم من اللخبطة دي .

كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

كنيسة بدون روح الله فيها هي فارغة وتؤول للخراب، والمؤمن بدون روح الله فهو فارغ ويؤول للموت. يكون عنوانها ومضمونها باختصار ؟؟ ….. تحياتي لشخصكم الكريم ،،، أختكم رحييق .. الأروع وتواجدكم الذي ينير متصفحي دائما وكل الشكر والتقدير . ونطلب في نهاية التعقيب نصيحة للشباب المصريين عامة والمنتدى خاصة ؟ .. السلام عليكم شكرا لحضراتكم على تحليلاتكم الجميلة وشكرا كثيرا لمستر/ سمير إبراهيم ..

    كيف انسى حبيبي وانا اراه كل يوم

  • يووووووه هو أنا لازم أفضل محتارة على طول ؟ لازم يتعود على زى ما أنا !!
  • قارب الأسبوع على نهايته وأشعر (قليلا) بأني أريد أن أرى عمر …
  • صديقي هو الكتاب وحياتي هي أسرتي الصغيرة.
  • وبعديييين يعنى كل ما احل حاجه تتعقد تانى اعمل ايه الوقتى بين فوزى واهلى يا قلبى لا تحزن ….
  • طيب انا أحط اللحمة تتسلق الاول علشان بتاخد وقت وبعدين أشغل الغسالة …